Kun fantasien setter grenser!
Betong er et utrolig fascinerende materiale, det er sterkt, effektivt og anvendelig. Ikke rart det er arkitektenes favoritt!
Med betong kan du bygge det meste, fra en enkel garasjesåle eller støttemur i hagen, til grensesprengende bolighus, attraktive leilighetsbygg eller massive kraftverk. Betong er avgjørende for å bygge infrastruktur som samfunnet bygger på. Den lange holdbarheten sikrer god driftsøkonomi i veianlegg, renseanlegg eller skolebygg.
Så snart behovet er større enn noen trillebårlass, kan det lønne seg å benytte ferdigblandet betong fra fabrikk. Fordelene er flere:
- Spar tid og krefter!
Du slipper det tunge transportarbeidet. Betong veier ca 2.400 kg/m³. Til sammenligning: En 25 kg sekk med betongblanding der du selv bare tilsetter vann, gir ikke mer enn 13 liter betong. Du behøver mange slike sekker, hva du enn skal støpe.
Du sparer dessuten adskillig med tid med ferdigbetong! - Høy og jevn kvalitet
Hvis du heller har tenkt til å kjøpe ren sement i sekk, og sand og grus i løsvekt, har du foruten transporten også jobben med å blande selv. Dette slipper du om du kjøper ferdigbetong.
Den ferdigblandede betongens kvalitet er garantert høy og jevn. - Store ressurser og ekspertise
Med vår hjelp kan du også velge betongkvaliteter som bare kan fremstilles i fabrikk, for eksempel fiberarmert betong, undervannsbetong eller farget betong. - Prisgunstig
Prisen er meget konkurransedyktig allerede ved så små mengder som 400-500 liter, når du tar med samtlige kostnader.
Se noen av våre referanseprosjekter!
Støping av Munch-museet. Hovedstrukturen til Munch-museet ble støpt i en sammenhengende glidestøp over 30 dager.
Støping av Munch-museet. Nattbilde fra glidestøpen på Munch-museet
Sålestøp på Deichmanske bibliotek.
Sålestøp på Deichmanske bibliotek.
Betongtilslag. Sykkelvei under rundkjøring på Økern i Oslo
Papirbredden. Papirbredden 2 i Drammen er en del av Futurebuilt-prosjektet. Bygget er blant annet oppført med bruk av Lavkarbonbetong, noe som er med på å redusere de totale klimagassutslippene for bygget.
Sandesundbrua.
Svinesundbrua. Svinesundbrua krysser over grensen mellom Norge og Sverige.
Støping av Munch-museet. Hovedstrukturen til Munch-museet ble støpt i en sammenhengende glidestøp over 30 dager.
Støping av Munch-museet. Nattbilde fra glidestøpen på Munch-museet
Sålestøp på Deichmanske bibliotek.
Sålestøp på Deichmanske bibliotek.
Betongtilslag. Sykkelvei under rundkjøring på Økern i Oslo
Papirbredden. Papirbredden 2 i Drammen er en del av Futurebuilt-prosjektet. Bygget er blant annet oppført med bruk av Lavkarbonbetong, noe som er med på å redusere de totale klimagassutslippene for bygget.
Sandesundbrua.
Svinesundbrua. Svinesundbrua krysser over grensen mellom Norge og Sverige.